Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wykno poza programem przystankowym. Brakuje pieniędzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
08-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wykno poza programem przystankowym. Brakuje pieniędzy
fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLKZdjęcie poglądowe
Najprawdopodobniej w ramach rządowego programu przystankowego nie będzie realizowany zapowiadany remont przystanku Wykno. Inwestycja okazała się bowiem droższa, niż początkowo zakładano. Być może perony leżące na trasie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będą zmodernizowane przy wykorzystaniu innych źródeł finansowania.

W czerwcu tego roku otwarty został kolejny przystanek budowany w ramach rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025 w województwie łódzkim. Od kilku tygodni mieszkańcy Wistki mogą korzystać z nowego peronu, przy którym zatrzymują się pociągi z Chorzewa-Siemkowic i Łodzi do Częstochowy. Do końca roku PKP PLK zamierzały zrealizować jeszcze finansowany z tego samego źródła remont przystanku Wykno. Najprawdopodobniej nie dojdzie on na razie do skutku.

MI musi zaakceptować zmiany w programie

W marcu zarządca sieci kolejowej przedstawił Ministerstwu Infrastruktury sprawozdanie z realizacji programu przystankowego w roku 2024. – Wskazaliśmy w nim, aby zadanie obejmujące prace na przystanku Wykno wróciło na listę rezerwową ze względu na brak wystarczających środków w puli programu – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Choć spółka wciąż oczekuje na akceptację dokumentu, trudno sobie wyobrazić, by prace przeprowadzono mimo niewystarczającego finansowania.

PLK tłumaczą, że założona kwota nie wystarczyłaby na remont do standardów ujętych w unijnych normach TSI PRM. Dotyczą one dostępności dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. – Aby osiągnąć ten cel, realizacja zadania wymagałaby poszerzenia obecnego peronu lub przebudowy sieci trakcyjnej. Konieczne byłoby przesunięcie słupów podtrzymujących linię jezdną, które obecnie znajdują się na peronie – stwierdza nasza rozmówczyni.

Remont nie zakończyłby się w tym roku

– Zakres ten nie został uwzględniony na etapie tworzenia listy zadań do realizacji w ramach programu przystankowego – podkreśla przedstawicielka PLK. Zaznacza, że inwestycja byłaby nie tylko droższa, ale też bardziej czasochłonna, co sprawiłoby, że jej realizacja nie zakończyłaby się w zakładanym terminie. Twierdzi też, że choć spółka najprawdopodobniej nie przeprowadzi zadania w ramach rządowego funduszu, zależy jej, by stale dostosowywać infrastrukturę do lokalnych potrzeb i obowiązujących standardów.

– Analizujemy więc możliwości realizacji zadania ze środków własnych PLK – informuje Anna Znajewska-Pawluk. Przystanek Wykno znajduje się na linii 25 między Łodzią a Tomaszowem Mazowieckim. Zatrzymują się tu głównie pociągi ŁKA do Tomaszowa, Drzewicy, Radomia, Spały, Skarżyska-Kamiennej, Opoczna i Kielc. Pojedyncze kursy obsługuje też Polregio.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź Retkinia: Rozbiórki przystanku jednak nie będzie

Infrastruktura

Łódzkie: Jest druga umowa na przystanek kolejowy Izabelów

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

inf. pras. oprac. jm 29 kwietnia 2023

Zabierzów Rząska: Czemu wiaty są krótsze po modernizacji przystanku?

Infrastruktura

PLK: W całym kraju powstają nowe przystanki kolejowe

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź Retkinia: Rozbiórki przystanku jednak nie będzie

Infrastruktura

Łódzkie: Jest druga umowa na przystanek kolejowy Izabelów

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

Infrastruktura

Jest umowa na przystanek kolejowy Radom Wschodni

inf. pras. oprac. jm 29 kwietnia 2023

Zabierzów Rząska: Czemu wiaty są krótsze po modernizacji przystanku?

Infrastruktura

PLK: W całym kraju powstają nowe przystanki kolejowe

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5